حسن که بود ؟
حسن که از دید شیعیان دومین رهبر(امام) بوده ، قهرمان زن گرفتن و رها کردن در جهان است که تا امروز هم جایگاه تهی او را در زنبارگی کسی پر نکرده است .
برابر دفترهای دینی وی اندامی کوتاه ، شکمی گنده ، دماغی پهن ، و دهانی گشاد داشت که به گفته ی عایشه همانند محمدبوده است.
(دفتر زندگانی حسین- پوشینه دوم - چاپ نهم- نوشته زین العابدین رهنما- برگ 210، 70 تا 90 فقره طلاق).
چون با بی بهره گی از زیبایی چهره و اندام نمی توانست بر زنان دست یابد به پیروی از محمد برابر سوره احزاب آیه پنجاه که از زنان دین دار خواسته بودتا برای رفتن به بهشت با وی هم آغوش گردند ، فرستاده هایی به میان خانواده ها گسیل میداشت و میگفت هر زن و دختریکه با من هم آغوش گردد ، عروس فاطمه و جایش در بهشت است!
در کوتاه زمانی دختران بیشماری از شیعیان گرسنه ی علی که در اندیشه ی سیر کردن شکم بودند بسوی خانه ی حسن روانه گردیدند تا پس از همخوابگی و سیر شدن بزعم خویش جایی هم در بهشت داشته باشند.
(دفتر زنان پیغمبر اسلام ، نوشته عماد زاده - برگ 399).
با این نیرنگ در کوتاه زمان شکم دختران زیادی را از دارایی بادآورده علی سیر نمود و با آنها همخوابه گردید و هر چه توانست کنیزان زیبا روی را خریداری نمود.
( تشیع و سیاست - پوشینه یکم - بهرام چوبینه، برگ141 و درباره 70 تا 130 زن – دفتر زنان پیغمبر اسلام - عماد زاده برگهای 379-399-400 ، شست کنیز و دویست و سی زن ، ابوطالب مکی در قوت القلوب دویست و پنجاه زن و کفعمی شست و چهار زن بجز کنیزان بنام او نوشته اند- منتخب التواریخ برگ191 تعداد زنان و کنیزان حسن را 250تا 300 تن دانسته اند).
از زیاده روی در همخوابگی با زنان بیشمار، بزودی واخورد و به گونه ی زین العابدین ماهی یکبار همه ی زنان را به دور خود گرد آوری می نمود ومی گفت : دیگر توان برآوردن خواسته های همخوابگی باشما را ندارم ،اگر بخواهید شماها را رها کنم یا بفروشم. به دنبال این گفتارهای پی در پی گروهی از زنان که زمان(نوبت) همخوابگی به آنان نمی رسید روی
از بهشت بگرداندند و با مردان دلخواه خود پنهان کاری آغاز نمودند که سر و صدای زیادی برپا نمود و حسن را بر آن داشت تا 70 تا90 تن از زنان بیشمار خود را رها سازد.
(دفتر زندگانی حسین - پوشینه دوم - نوشته زین العابدین رهنما چاپ نهم برگ210).
پدران بسیاری از زنان رها شده و گرسنه مانده به خانه ی علی رفته دادخواهی کردند که فرزند شما پس از برداشتن پرده ی بکارت از دختران ما آنها را رها کرده و سربار خانواده های گرسنه ی ما کرده است که علی ناگزیر گردید بارها و بارها به منبر برود و به مردم بگوید بیش از این اجازه ندهند که دخترانشان گول حسن را بخورند.
( تشیع و سیاست نوشته ی بهرام چوبینه ، پوشینه یکم برگ 138 - تاریخ اجتماعی ایران نوشته مرتضی راوندی - پوشینه دوم، برگ78 – دفتر زندگانی حسین نوشته رهنما پوشینه دوم از برگ 422 – تاریخ خلفای راشدین نوشته مویر- روضه الصفا پوشینه سوم برگ 20).
یکی از زنان روی برگردانده از بهشت ، جعده دختر اشعث بن قیس بنی کنده بود که از زیباترین زنان حسن بشمار می آمد. وی با یزید پسر معاویه پیوند همخوابگی برپا نمود و سرانجام نیز به امید همسری با یزید حسن را زهر داد و کشت .( دفتر زندگانی حسین- نوشته رهنما برگ209 – دفتر زنان پیغمبر نوشته عمادزاده برگ 399 – خلفای راشدین نوشته مویر پابرگهای 418-422 و برگ 209 دفتر زندگانی حسین نوشته رهنما پوشینه دوم میگوید: "جعده دختر جاه طلب اشعث به بهای یکصد هزار درهم پول نقد و وعده زناشویی با یزید ، شوهرش حسن را مسموم نمود "...آیا یزید انتقام ارینب ،محبوب ربوده شده اش بوسیله امام حسین را نگرفته است؟)
که آمده است علی نیز از این پیوند پنهانی بخوبی آگاهی داشت.( تشیع و سیاست در ایران - بهرام چوبینه ،پوشینه یکم برگ 136 – دفتر زندگانی حسین ، پوشینه دوم زین العابدین رهنما،چاپ نهم برگهای 209و210).
زمانیکه یزید به این آسانی سر از رختخواب همسر امام حسن (پسرعمویش)بدر می آورد چگونه میتوان باور داشت که همه ی این بچه سیدها که مادرانشان زنان رسمی هم نبوده اند پاک سرشت اند؟
حسن همانگونه جان بر سر زنبارگی و دلدادگی با زنان باخت که محمد جان خود را در پیوند با زن سلام بن مشکم یهودی از دست داد.
(تفسیر طبری پوشینه پنجم برگ1335 – دفتر زندگانی حسین نوشته محمد حسین هیکل برگردان پاینده، بخش دوم برگ53دفتر پیامبر نوشته رهنما برگ774 – دفتر پیامبر نوشته زین العابدین رهنما پوشینه سوم برگ 230).
زیرا آن زن خود را دلباخته ی محمد نشان داد و به کین خواهی خانواده ی خود او را با خوراندن گوشت زهر آلود کشت. (منتهی الآمال قمی پوشینه نخست برگ 107 که امام جعفر صادق مرگ محمد را از همان زهر میداند- منتخب التواریخ برگ 19 مسموم شدن محمد بدست زن یهودیه دختر حارث برادر زاده مرحب)
محمد به دور از یاد آیه ی 50 سوره 33 که همخوابگی با زنان شوهر دار را نادرست دانسته،به خانه همسر سلام بن مشکم رفته بود که جبرییل هم او را یاد آوری نکرد همانگونه که درباره ی شبخوابی عایشه در بیابان با صفوان نکرد!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر